جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

وكيل بيمه آتش سوزي

۲۱ بازديد

يكي از رشته هايي كه اطلاعات بيمه گذار در انتخاب پوشش وشرايط مناسب در آن حائز اهميت بسيار است بيمه آتش سوزي مي‌باشد. متاسفانه در برخي از بيمه‌هاي آتش سوزي صادر شده، بيمه گذار موفق به دريافت خسارت از شركت بيمه نمي‌شود. بنابراين عدم آگاهي بيمه گذار ممكن است منجر به بروز دعوا و نياز به وكيل دعاوي بيمه آتش سوزي شود.
اصولا در صدور بيمه نامه آتش سوزي بايد سه اصل حسن نيت، اصل نفع بيمه پذير و اصل جبران خسارت وجود داشته باشد تا بيمه نامه بر اصول صحيح و درستي استوار باشد، زيرا بيمه گذار موظف است كليه سوالات مندرج در فرم پيشنهاد بيمه آتش سوزي را بر اساس حسن نيت و با دقت پاسخ دهد و در عوض بيمه گر موظف است كه در صورت بروز حريق و ايجاد خسارت، حداكثر خسارت مالي حادث شده را با توجه به شرايط بيمه نامه و مشروط به اينكه از سرمايه بيمه نامه تجاوز نكند در وجه بيمه گذار پرداخت نمايد.
حوادث آتش سوزي در هر لحظه و هرجا ممكن است رخ دهد. از افتادن يك شمع كوچك روي فرش گرفته تا بازي كردن كودكان با هر وسيله آتش زايي يا فراموش كردن بستن شير گاز و جرقه‌اي كوچك در وسايل الكترونيكي و برقي، هركدام از اين عوامل اجتناب ناپذير هستند و ممكن است منجر به وقوع يك آتش سوزي مهيب شوند.
چنين حوادثي علاوه بر خسارت‌هاي جاني غم‌انگيزي كه به بار مي‌آورد، همراه با زيان‌هاي مالي فراوان است كه بخش زيادي از آنها را مي‌توان با استفاده از بيمه آتش سوزي جبران كرد. به بيان ديگر، بيمه آتش سوزي علاوه بر ايجاد احساس امنيت، راه حلي مطمئن براي جبران خسارت‌هاي وارد شده بر دارائي‌هاي افراد است.
پوشش‌هاي بيمه آتش سوزي
بيمه آتش سوزي دو نوع خسارت را تحت پوشش قرار مي‌دهد. ذكر اين نكته لازم است كه خسارت‌هاي جاني و بدني تحت پوشش بيمه آتش سوزي قرار نمي‌گيرند.
1.    خسارت‌هاي اصلي تحت پوشش بيمه آتش سوزي مانند آتش، صاعقه و انفجار
توجه داشته باشيد كه هر نوع انفجاري جزو پوشش‌هاي اصلي بيمه آتش سوزي قرار نمي‌گيرد، مانند انفجار حاصل از كنش‌هاي هسته‌اي.
2.    خسارت‌هاي اضافي تحت پوشش بيمه آتش سوزي

پوشش اين خسارت‌ها بايد جداي از پوشش اصلي خريداري و به بيمه نامه اضافه شود. در واقع آنچه كه روي قيمت بيمه آتش سوزي تاثيرگذار است و باعث تفاوت در نرخ بيمه آتش سوزي مي‌شود، خريد پوشش‌هاي اضافي است كه برخي از شركت‌ها تمامي اين پوشش‌ها را ارائه داده اما بعضي تنها تعداد محدودي از خطرات اضافي را تحت پوشش قرار مي‌دهند.
منبع: https://bimebazar.com/fire-insurance/



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد